Obywatele Obu Kr├│lestw i Triumwiratu Erboki,

Zmiana w strukturze Kr├│lestwa Dreamlandu oraz Dependencji Korony jest obecnie priorytetem dla Nas. Sytuacja, kt├│ra ma miejsce od d┼éu┼╝szego czasu zdaje si─Ö wymyka─ç spod kontroli zar├│wno rz─ůdz─ůcych ekip parlamentarnych jak i w┼éodarzy prowincji - Korona za┼Ť zobligowana do czuwania nad bezpiecze┼ästwem Kr├│lestwa oraz Naszych Dependencji postanowi┼éa po d┼éu┼╝szych przemy┼Ťleniach wyj┼Ť─ç z uwagami, ale przede wszystkim projektem, kt├│re mo┼╝e pozwoli─ç na popraw─Ö trudnej ju┼╝ sytuacji.

Przede wszystkim uwa┼╝amy, ┼╝e stan obecny nie mo┼╝e mie─ç d┼éu┼╝ej miejsca. Zmiana Konstytucji kilka lat wcze┼Ťniej nie pozwoli┼éa na unikni─Öcie tego t─ůpni─Öcia, kt├│re obecnie mamy okazj─Ö obserwowa─ç. Korona jest jednak mimo wszystko daleka od okre┼Ťlania sytuacji jako "katastrofalnej" - zaobserwowali┼Ťmy ju┼╝ nie jeden raz, ┼╝e spo┼éeczno┼Ť─ç mikronacyjna prze┼╝ywa wzloty i upadki, jest to pewien trend por├│wnywalny do gospodarki, kt├│rej naturalnym cyklem s─ů w┼éa┼Ťnie takie wahania. Tak czy inaczej podj─Öcie jakiego┼Ť dzia┼éania jest konieczne, szczeg├│lnie ┼╝e pojawiaj─ůce si─Ö g┼éosy wyra┼╝aj─ů nadziej─Ö na jakie┼Ť kroki ze strony Korony.

Punkt pierwszy niniejszego opracowania jest elementem koniecznym do dalszego przedstawiania propozycji. W Naszej ocenie likwidacja urz─Ödu Namiestnika Koronnego jest ju┼╝ konieczno┼Ťci─ů. Prowincje Kr├│lestwa Dreamlandu z uwagi na ich walor historyczny, kulturowy i wyr├│┼╝niaj─ůcy wymaga innego spojrzenia, niekoniecznie poprzez pryzmat scalenia Dreamlandu w pa┼ästwo ca┼ékowicie unitarne. Likwidacja urz─Ödu Namiestnika Koronnego pozwala na ┼éatwiejsze zarz─ůdzanie Kr├│lestwem, a w konsekwencji niweluje problem obsady tych┼╝e stanowisk, co w gruncie rzeczy jest zadaniem trudnym w obecnej fazie demograficznej. Uspokoi─ç nale┼╝y wszystkich, kt├│rzy przywi─ůzani s─ů do koncepcji Dreamlandu z prowincjami - Korona, zawsze czuwa┼éa nad tym, aby Prowincje istnia┼éy w ┼Ťwiadomo┼Ťci mieszka┼äc├│w, dlatego pozostawienie ich, a nawet uwidocznienie w Konstytucji Kr├│lestwa w formie pierwotnej (5 prowincji Kr├│lestwa Dreamlandu) wydaje si─Ö opcj─ů dobra dla ka┼╝dego; zar├│wno zwolennik├│w utrzymania prowincji jak i zwolennik├│w ich likwidacji. Prowincje zatem fizycznie istniej─ů, zarz─ůdzane s─ů jednak┼╝e bezpo┼Ťrednio przez Koron─Ö, kt├│ra to decyduje o powo┼éaniach na wszelkie urz─Ödy krajowe (w tej mierze r├│wnie┼╝ przewidziano zmiany, o kt├│rych poni┼╝ej). Korona jako organ centralny jest w stanie sprawowa─ç lepiej kontrol─Ö nad dzia┼éaniem "okr─Ög├│w" Kr├│lestwa.

Likwidacja urz─Ödu namiestniczego poci─ůga─ç za sob─ů b─Ödzie zmian─Ö w strukturze poszczeg├│lnych prowincji. Oczywi┼Ťcie ich wyj─ůtkowy charakter (ksi─Östwa, republiki, j─Özyk) zostaj─ů zachowane, s─ů rozwijane nadal z tym┼╝e nie posiadaj─ů one osobnego w┼éodarza sprawuj─ůcego w zast─Öpstwie Korony w┼éadz─Ö na ich terytorium. Zmiany polega─ç b─Öd─ů na quasi-wasalizacji teren├│w podleg┼éych Kr├│lowi - to monarcha decydowa─ç b─Ödzie o nadaniu jakiego┼Ť tytu┼éu (np. Burmistrza miasta). Co daje taka sytuacja? Osoba, kt├│re zas┼éu┼╝y┼éa na miano owego burmistrza b─Ödzie mog┼éa pos┼éugiwa─ç si─Ö tytu┼éem wraz z herbem miasta - oznacza to r├│wnie┼╝ rozszerzenie Heroldii Kr├│lestwa do os├│b nietytu┼éowanych ale z herbami. Ciekawy element, kt├│ry wydaje si─Ö by─ç jednocze┼Ťnie zach─Öt─ů do wi─Ökszej pracy, zaanga┼╝owania w celu osi─ůgni─Öcia cho─çby tytu┼éu honorowego.

Wasalizacja nie odbiera ziem z Kr├│lestwa, nie dzieli poszczeg├│lnych prowincji. Jest form─ů nagrody dla dzia┼éaczy, a jednocze┼Ťnie pozwala na rozw├│j danego terytorium. Sk─ůd takie zapatrywania? Prosz─Ö spojrze─ç na teren Marchii Alizon. Wr─Öczona w podzi─Öce rozwija si─Ö, wed┼éug w┼éasnego upodobania, dwie osoby zaanga┼╝owane, troszcz─ůce si─Ö o nadane terytorium daje wiele wi─Öcej ni┼╝ powo┼éanie na stanowisko burmistrza, bez w zasadzie jakichkolwiek "bonus├│w". Uwa┼╝amy, ┼╝e w┼éa┼Ťnie t─Ödy idzie droga do zadbania o prawid┼éowy rozw├│j prowincji. Dlatego te┼╝ proponujemy t─Ö w┼éa┼Ťnie opcj─Ö w reformowaniu Kr├│lestwa polegaj─ůc─ů na oddaniu ziem w r─Öce poszczeg├│lnych os├│b.

Samo przyznanie teren├│w nie jest jednoznaczne z ca┼ékowitym wy┼é─ůczeniem spod w┼éadztwa Korony. Zar├│wno ziemie nadane z mo┼╝liwo┼Ťci─ů dziedziczenia tytu┼éu, jak i ziemie nadane bez takiej klauzuli mog─ů w wypadkach na to zas┼éuguj─ůcych powr├│ci─ç w sk┼éad w┼éo┼Ťci koronnych. Zapobiega to problemowi nieaktywno┼Ťci oraz zaniedbywania teren├│w nadanych. Owszem obecnie Namiestnik Koronny mo┼╝e zrobi─ç to samo, ale czy robi? Nie, z prostego powodu, musi kogo┼Ť ponownie tam obsadzi─ç. Proponowany system ma wygl─ůda─ç inaczej. Nadanie uprawnienia do pewnego terenu "aktywuje" ten organ i teren w systemach Kr├│lestwa - zatem mo┼╝e on wy┼Ťwietla─ç si─Ö w spisach na stronie g┼é├│wnej, mo┼╝e widnie─ç jako strona w systemach opartych o CRS, kt├│ry jest nadal rozbudowywany. Sprawienie listy stron aktywnych i nieaktywnych nie powinien by─ç trudny do wdro┼╝enia, pozwoli to za jednym ruchem dokona─ç chocia┼╝by pozbawienia tytu┼éu marchii, miasta osoby i jednocze┼Ťnie usuni─Öcie (dezaktywacja) takiej witryny w serwisach pracuj─ůcych na serwerze Kr├│lestwa - unikamy k┼éopotliwej nieaktualno┼Ťci stron do czasu oddania w nowe r─Öce danego terenu oraz wyobra┼╝enia Kr├│lestwa jako bezludnej masy witryn internetowych co wyci─ůgano jako argument przy walce z likwidacj─ů prowincji.

Korona wie, ┼╝e samo pozbycie si─Ö problemu zwi─ůzanego z Namiestnikami, a raczej brakiem kandydat├│w na te urz─Ödy, nie jest panaceum na wszystko. Co dalej? Uwa┼╝amy, ┼╝e w obecnym stanie konieczne jest r├│wnie┼╝ pozbycie si─Ö Izby Poselskiej oraz Rady Kr├│lestwa jako organ├│w, kt├│re spe┼éniaj─ů swoje role, ale niestety w ma┼éym procencie. Korona d─ů┼╝y┼éa do obrania dobrego kursu wobec Kr├│lestwa Dreamlandu, Elderlandu oraz Triumwiratu Erboki. Uwa┼╝amy, ┼╝e te wszystkie kraje, w kt├│rych sprawowany jest przez Nas przywilej rz─ůdzenia mog─ů wsp├│lnie decydowa─ç o ich dobrym losie. Proponujemy zatem jeden wsp├│lny Parlament dla Dreamlandu, Elderlandu i Erboki, kt├│ry sk┼éada─ç si─Ö b─Ödzie z 3 cz┼éonk├│w mianowanych bezpo┼Ťrednio przez Kr├│la oraz 3 cz┼éonk├│w wybieranych z 3 okr─Ög├│w wyborczych - Dreamlandu, Elderlandu oraz Erboki. Parlament w ten spos├│b z┼éo┼╝ony daje przede wszystkim bezpiecze┼ästwo dla tych trzech cz─Ö┼Ťci podleg┼éych Koronie w kwestii stanowienia prawa, sprawowaniu funkcji ustrojo i ustawodawczych. 3 cz┼éonk├│w mianowanych ma w szczeg├│lno┼Ťci za zadanie zabezpieczy─ç ci─ůg┼éo┼Ť─ç prac Parlamentu, kt├│ry nigdy nie b─Ödzie spada─ç poni┼╝ej tego poziomu - oczywi┼Ťcie w czasie kadencji nale┼╝y zabezpieczy─ç mandaty tych┼╝e pos┼é├│w, zatem mianowani b─Öd─ů na okres kilku miesi─Öcy (przyk┼éadowo 5) ich wymiana nast─Öpowa─ç b─Ödzie w wyniku postanowienia kr├│lewskiego, jednak┼╝e nie przed up┼éywem kadencji na kt├│ra zostali powo┼éani, chyba ┼╝e nast─ůpi zrzeczenie si─Ö mandatu, czy wypisanie z rejestr├│w (Dreamland, Erboka, Elderland). Uwa┼╝amy, ┼╝e zyskujemy tym przede wszystkim realn─ů aktywno┼Ť─ç we wszystkich trzech pa┼ästwach, a jednocze┼Ťnie pozwalamy wreszcie na urzeczywistnienie idei Wsp├│lnoty Korony Ebruz├│w, kt├│ra to od ju┼╝ wielu lat istnieje w g┼éowach wielu mieszka┼äc├│w i dygnitarzy tych┼╝e trzech pa┼ästw.

W stosunku do pos┼é├│w wybieralnych proponowany jest podobny mechanizm - nie odwo┼éywalno┼Ť─ç przez okres kadencji na jaki zostali wybrani o ile nie nast─ůpi┼éo zrzeczenie si─Ö mandatu, czy wypisanie z rejestru - w takim wypadku z urz─Ödu wchodzi osoba uzyskuj─ůca w wyborach kolejny pozytywny, najwy┼╝szy wynik w wyborach z danego okr─Ögu - przyk┼éadowo Erboka 4 kandydat├│w, jeden 5 g┼éos├│w, drugi 3 g┼éosy, 3 g┼éosy, 2 g┼éosy - do nowej IP wchodzi osoba, kt├│ra uzyska┼éa 3 g┼éosy na li┼Ťcie (w tym wypadku wydaje si─Ö poprawnie dokona─ç rozstrzygni─Öcia na zasadzie pierwsze┼ästwa alfabetycznego nazwiska). Nowa Izba Poselska wymaga r├│wnie┼╝ nowej nazwy z uwagi na ca┼ékowicie odmienn─ů specyfik─Ö tej instytucji.

Kolejnym etapem - wydaje si─Ö ostatnim jest Rz─ůd Kr├│lewski, kt├│ry traci racj─Ö bytu w dzisiejszych czasach. Powo┼éywanie kolejnego Premiera RK, mianowanie Ministr├│w Korony jest zb─Ödnym ogniwem w tak ma┼éej spo┼éeczno┼Ťci. Zadania w gruncie rzeczy powierzane osobom nie s─ů zadaniami, kt├│re winny by─ç wykonywane przez specjalnie do tego powo┼éany organ. Korona uwa┼╝a, ┼╝e powierzenie wielu dziedzin administracji federalnej cz┼éonkom nowej Izby Poselskiej, a w wypadku strategicznych resort├│w jakimi s─ů sprawy zagraniczne, czy sprawy szeroko poj─Öte jako wewn─Ötrzne cz┼éonkom wskazanym przez Kr├│la - odpowiednio Marsza┼ékowi Dworu/Kanclerzowi Dworu oraz Marsza┼ékowi Armii Kr├│lewskiej s─ů wystarczaj─ůce do zapewnienia sprawnego funkcjonowania pa┼ästwa. W Naszej ocenie Marsza┼éek Dworu Kr├│lewskiego, obowi─ůzany do czuwania nad sprawnym ceremonia┼éem, odpowiednim kontaktowaniem si─Ö z zagranic─ů na zlecenie Dworu Kr├│lewskiego jest odpowiedni─ů osob─ů do piastowania urz─Öd├│w obecnie obsadzanych przez Ministra Spraw Zagranicznych. Nie wydaje si─Ö, aby konieczne by┼éo powo┼éywanie w dzisiejszych czasach odr─Öbnego resortu, kt├│ry za to b─Ödzie odpowiedzialny, te zadania z powodzeniem wykona Marsza┼éek Dworu.

Sprawy zwi─ůzane z Dworem Kr├│lewskim realizuje r├│wnie┼╝ Lord Kanclerz - jest to osoba odpowiedzialna za tak zwany PR Dworu Kr├│lewskiego. Rozszerzenie jego dzia┼éalno┼Ťci o konieczno┼Ť─ç obj─Öcia zakresem zainteresowania promocji i informacji w zakresie Kr├│lestwa wydaje si─Ö by─ç r├│wnie dopuszczalne i konieczne jak w wypadku Marsza┼éka Dworu i MSZ, dlatego te┼╝ nie b─Ödziemy si─Ö w tym temacie rozpisywa─ç.

Sprawy wewn─Ötrzne to w g┼é├│wnej mierze bezpiecze┼ästwo Kr├│lestwa. Tymi zadaniami powinien zajmowa─ç si─Ö Marsza┼éek Armii Kr├│lewskiej. S─ůdzimy, ┼╝e rozszerzenie dzia┼éalno┼Ťci Marsza┼éka Armii o sprawowanie nadzoru nad pewnymi (nie wszystkimi) kwestiami obecnie cz─Östo le┼╝─ůcymi w gestii MSW s─ů dobrym wyj┼Ťciem i jednocze┼Ťnie pozwalaj─ů na spo┼╝ytkowanie i dobra koordynacj─Ö plan├│w, kt├│re armia realizuje.

Kr├│lestwo Dreamlandu przez wiele lat funkcjonowa┼éo bardzo dobrze r├│wnie┼╝ opieraj─ůc si─Ö tylko na rozwijaniu strategicznych dzia┼é├│w administracji federalnej. Uwa┼╝amy, ┼╝e likwidacja tych dzia┼é├│w i ich przej─Öcie po cz─Ö┼Ťci przez osoby blisko zwi─ůzane z Dworem Kr├│lewskim zapewni─ů sprawne funkcjonowanie pa┼ästwa w okresie kiedy rozdzielanie dzia┼é├│w sta┼éo si─Ö kompletnie nieefektywne. Kr├│lestwo zas┼éuguje na ponowne odrodzenie w prowincjach, w miastach, w marchiach i innych okr─Ögach. Skierowanie tej energii z kiedy┼Ť znamienicie okre┼Ťlon─ů 6 prowincja do korzeni jest wyj┼Ťciem najlepszym. W┼éadza ostatecznie nie jest odebrana narodowi, nadal posiadamy parlament, cho─ç w bardzo przebudowanej postaci, a cz─Ö┼Ť─ç zada┼ä rz─ůdowych przekazujemy w r─Öce Dworu i owego nowego parlamentu likwiduj─ůc trudny Rz─ůd Kr├│lewski.

Drodzy Obywatele Krony Dreamlandzkiej,

Wiemy, ┼╝e wskazane wy┼╝ej koncepcje s─ů wr─Öcz trz─Ösieniem dla niekt├│rych obywateli, mog─ů si─Ö wydawa─ç przesadzone, trudne, niezrozumia┼ée. Wierzymy jednak, ┼╝e jeste┼Ťmy w stanie wszyscy wypracowa─ç pewien kompromis, kt├│ry postawi nas wszystkich ponownie na nogi, tym razem o wi─Ökszej gramaturze, ni┼╝ poprzednia zmiana Konstytucji, kt├│ra nie uchroni┼éa nas przed obecnym stanem rzeczy. Sam pomys┼é jest po cz─Ö┼Ťci ju┼╝ koncepcj─ů wywodz─ůc─ů si─Ö jeszcze z okres├│w panowania JKW Edwarda Artura, kt├│r─ů obmy┼Ťlali┼Ťmy wsp├│lnie z JKW Robetem I (w├│wczas Ministrem Korony) jako alternatyw─Ö dla ├│wczesnego Dreamlandu. Prosimy o uwa┼╝ne przeczytanie powy┼╝szej koncepcji, zestawienia jej z obecnym stanem zar├│wno Kr├│lestwa Dreamlandu, Kr├│lestwa Elderlandu i Triumwiratu Erboki. Plan zak┼éada nie tylko postawienie na nogi jednego kraju, ale trzech przy udziale wsp├│lnych si┼é. Dzi┼Ť nie nale┼╝y si─Ö dzieli─ç na Dreamlndczyk├│w, Elderlandczyk├│w i Erboka┼äczyk├│w, wszyscy s─ů w kr─Ögu zainteresowania Korony jako obowi─ůzanej do czuwania nad dobrem obywateli i kraj├│w Korony, dlatego przedstawienie innej koncepcji wydaje si─Ö by─ç niemo┼╝liwe do zrealizowania.


Dano,
w Królewskim Pałacu Ekhorn
Ekorre, 25 kwietnia 2014 roku

Wr├│─ç do komunikat├│w...